Adakah rumah baru ini juga akan jadi bersawang? Busykah semua orang.. lama rasanya x baca cerita2 best dari ahli rumah .. Korang...cer post and share entry2 menarik sket....
Tuesday, March 26, 2013
Wednesday, January 9, 2013
2013
Salam kengkawan... kabare semua...
Saja tumpang lalu kat sini.. Tolong buang sawang sikit mana yang patut.. Lama sangat dah diam tuan penulis.. banyak kerja agaknya..
So, 2013 ni nk buat aktiviti apa? mari bagi cadangan...
Untuk korang semua..selamat tahun baru..semoga tahun ni lebih baik dari tahun-tahun lepas..!
Saja tumpang lalu kat sini.. Tolong buang sawang sikit mana yang patut.. Lama sangat dah diam tuan penulis.. banyak kerja agaknya..
So, 2013 ni nk buat aktiviti apa? mari bagi cadangan...
Untuk korang semua..selamat tahun baru..semoga tahun ni lebih baik dari tahun-tahun lepas..!
Monday, March 12, 2012
The Return of Undi Suka-Suka
Salam All...
Lama dah gua tak bukak blog ni apatah lagi menconteng arang di mukanya. Gua tengok balik blog lama... jadik rindu pada kemeriahan kita waktu tu. Ini Iki la nih pandai-pandai nak tukar host, last-last dia hilang gua jugak yang kena jaga balik.
Buat permulaan...gua buat benda yang paling senang la.. Undi Suka-Suka. Gua just nak recap all the undi suka-suka yang kita dah buat for the last 4 years kot. Dibawah adalah senarai undi yang telah dibuat. Ada yang ada entry, ada yang takde dan ad yang masih dalam oven. Ok guys, kit recap..(cheh mcm muzik-muzik la plak)
Lama dah gua tak bukak blog ni apatah lagi menconteng arang di mukanya. Gua tengok balik blog lama... jadik rindu pada kemeriahan kita waktu tu. Ini Iki la nih pandai-pandai nak tukar host, last-last dia hilang gua jugak yang kena jaga balik.
Buat permulaan...gua buat benda yang paling senang la.. Undi Suka-Suka. Gua just nak recap all the undi suka-suka yang kita dah buat for the last 4 years kot. Dibawah adalah senarai undi yang telah dibuat. Ada yang ada entry, ada yang takde dan ad yang masih dalam oven. Ok guys, kit recap..(cheh mcm muzik-muzik la plak)
- Tenaga Pengajar yang paling diingati : Ustaz Zainal (Entry blog lama)
- Tagline / Trademark paling glamer : 10...8...6 1/2...by Ust Jenal (Entry blog lama)
- Lagu paling glamer : Doa Perpisahan (Entry blog lama)
- Nickname paling glamer : BAWANG aka Yahaya Othman (Entry blog lama)
- Couple paling hangat : Razi + Melah (Entry blog lama)
- Aktiviti waktu lapang paling mengujakan : Main bola kocek (Entry blog lama)
- Tragedi yang sentiasa diingati : Persandingan beramai-ramai di ewan besar (Entry blog lama)
- Awek paling hot : Shamsiah (Entry blog lama)
- Mamat paling hot : Rezib Mohamed (Entry blog lama)
- Kelebihan rakan kita yang tiada tolok bandingnya : Pekji - Masih berbudi bahasa 'saya-awak' walaupun ganas nak mampus (Entry blog lama)
- Trend paling gempak : Baju sekolah nila ujala (Entry blog lama)
- Menu dewan makan paling best : Ayam masak merah hari Jumaat (Entry blog lama)
- Harta peribadi yang selalu hilang : Selipar jepun, sandal, kasut & stokin (Entry blog lama)
- Gabungan nama paling romantik : SHIMAJIE - Hahar & Majie (Entry blog lama)
- Kejayaan paling membanggakan bagi batch kita : SPM 100% pangkat 1 dan menganjurkan Camp utk junior (Procast) (draft..sampai sudah tak siap-siap)
- Awek paling innocent : Izyani Yusof (Entry blog lama)
- Mamat paling innocent : Shahbudin Masdar (draft..sampai sudah tak siap-siap)
- 'Special Appreciation Awards' utk Majlis Berbuka Puasa di BGR : Shai sebab datang dari JB semata-mata untuk majlis ini. (malas nak buat entry...dah basi)
- Pasangan Abang / Kakak Angkat paling hot : Amat & Baiti Form 2 (confirm takde entry)
- Tempat paling angker / menyeramkan di SMKAS : Kawasan Tangki Sekolah (masih dalam oven)
- Dorm Aspura yang selalu jadi port / markas melepak : Ibnu Sina (masih dalam oven)
- Port cabut kelas paling cool : Stor Tunas Bistari (masih dalam oven)
- Code Rahsia paling rahsia : 'On' maksudnya hisap rokok & 'Mat Taik' maksudnya kaki report (masih dalam oven)
- Nama timangan paling manja : YAPIN aka Hanif Ahmad (masih dalam oven)
- Masa wedding dia, punyalah ramai yang datang. Tapi lepas kahwin, batang hidung langsung tak nampak di majlis orang lain : En. Yusoff Abdullah & Pn. Ramlah Talib (masih dalam oven)
- Long lost friend setakat PMR 95 yang kita teringin sangat nak jumpa : Abd Majid Darsono (masih dalam oven)
Banyak jugak entry pasal undi suka-suka ni..insyallah gua akan setelkan hutang-hutang yang dalam oven tu sementara bos gua bercuti seminggu ni... kalau tak pun bila-bila rajin gua bayarlah.
Just to share FCB plan for this year :
- Hi-Tea
- Buka puasa @ KL
- Buka puasa @ JB
- Reunion?? Tahun depan la ok.. Tempat idaman fully book sampai lepas raya.
Gua harap, blog kita kembali rancak semula... Insyallah.
Bubuy..
Tuesday, June 21, 2011
Reunion ForumCakapBerapi yg ke 8
Alhamdulillah, setelah sekian lama tertangguh akhirnya pada tarikh keramat 11 - 12 June, reunion yang dirancang sekian lama menjadi juga. Tak lengkap sekiranya tidak dinyatakan beberapa perkara menarik yang berlaku sepanjang reunion kita. Sila la jeles sesiapa yang tidak hadir yer...
1. Orang first sampai adalah Iki diikuti oleh Anip, Paijo, Ust Shai, Yaya dan seterusnya...

Arfa : Sampai awal nak buat pe ni?
Pekji : Kita mandi sesama jom b.. fafat dah ada org nk jagakan tu..

Pejal : Ish..tolak tu tambah ni kali tu.. tak mungkin tak mungkin..
Topot : Nasib baik aku tak main..xde la malu Parit Baring..

Iki : Aku rasa mesin ni salah kira la.. Aku mana pernah lepas 100..
Galak : Ko pehal ki.. lain kali lwn gua kt Daiman la klu berani
Shai : Aku kalah?? Mustahil.....
24. Majlis abes selepas semua makan tengahari. Time ni la baru dapat jumpa En. Galak & Isteri. Sibuk betul sepanjang hari. Terima kasih diucapkan kepada semua yang hadir :
1. Iki & Family (Selaku organizer yang tersangat bagus)
2. Aca & Family (Tuan Rumah yang cool)
3. Anip & Family
4. Pekji & Family
5. Topot & Family
6. Pejal & Family
7. Yaya & Family
8. Penchu & Family
9. Galak & Family
10. Amat & Family
11. Zairul & Family
12. Mala & Family
13. Shai & juga kepada pasangan dibawah kerana...
bagi mereka, hari mereka mungkin baru bermula..
1. Orang first sampai adalah Iki diikuti oleh Anip, Paijo, Ust Shai, Yaya dan seterusnya...

Arfa : Sampai awal nak buat pe ni?
Pekji : Kita mandi sesama jom b.. fafat dah ada org nk jagakan tu..
2. Aktiviti petang adalah mandi di swimming pool sahaja. Musim panas ni, dapat berendam memang la best. Walaupun ada yang bagi alasan layankan anak, tapi biasalah, kira warm up before game volleyball esok la ni..
Anip : Gua dah warm up ni.. esok bleh main volleyball 8 set.
Topot : Aku mcm nak main tp takut korang confuse bola dgn kepala aku plak...
3. Suasana Maghrib di Shah Resort diserikan dengan alunan lunak merdu azan dari En. Paijo. Walaupun sudah 14 tahun beliau meninggalkan jawatan Ketua Biro Surau, namun we still can fell the warmth of he being the Biro Surau Leader. Nasib baik beliau tak menasyid sekali. Abg Zek dah tak nasyid dah..gigi dia dah rongak.
Zairul : Aku tak bleh nak nasyid dah.. cakap je angin lepas..
Shai : Tula..tgk mcm aku, gigi spare byk
4. Disebabkan batuk yang agak teruk, solat maghrib yang sepatutnya di imamkan oleh Ust.Fauzi terpaksa diambil alih oleh Ustaz Shai. Kami tau kalau Ustaz Shai jadi imam mesti la bacaan surahnya panjang sebab tu kami nak mintak Ust Fauzi je yang imamkan solat. Dan memang seperti yang dijangka, bacaan surah oleh Ustaz Shai memang panjang.. merdu juga. Nasib baik tak terbatal sembahyang mereka-mereka itu. Ustaz..ustaz...
5. Selesai solat, diadakan majlis tahlil untuk rakan-rakan yang telah pergi meninggalkan kita. Yelah, sebagai rakan seperjuangan, apa lagi yang boleh kita kirimkan selain bacaan tahlil & doa untuk mereka.
6. Majlis tahlil di lead oleh Ketua Biro Surau, Ust Faizul bersama-sama Ust Shai. Ust Shai juga hampir-hampir memberi tazkirah layak Imam Muda selepas Majlis Tahlil tetapi ahli-ahli jemaah semua sudah pun angkat punggung sebab nak makan bbq tepi pool.
Ust Faizul & Ust Saifussoleh mengetuai bacaan Tahlil
Bacaan doa dari Ust Faizul...Makbul..
Shai : Dorang ni br aku buka mulut sume dah bangun.. dengarlah tazkirah aku dulu. Tak hormat Ustaz langsung...
..
7. Solat Maghrib & Majlis Tahlil dihadiri oleh semua jemaah lelaki kecuali Amat & Pejal kerana tak sampai lagi dan hanya 2 jemaah perempuan iaitu Ustzh Yaya & Ustzh Mala kerana tidak boleh bagi alasan mahu jaga anak.
Takpe...kami ikhlas...
8. En. Amat sampai semasa Majlis Tahlil berlangsung diikuti oleh En Pejal. Lambat2 pun dorang sampai jugaklah.
Amat : Bang. salam bang..saya tau saya lewat..
Galak : Gua tak kira lu ayahanda ke, lu abalong ke.. lu lmbt lu kena denda..
9. Dr. Botak & Cikgu Lanz tak dapat hadir walaupun sudah bayar full. Masing-masing ada komitmen lain yang tak boleh nak elak. Nak buat cmne dan tak bleh nak refund fee tu. Terima kasih jugaklah kat korang, klu tidak mana nak carik duit mau topup.
Anip : Rilekla bro..dia lmbt pun dia smpai jugak la.. ada member tak dtg lgsg tau..
Galak : Gua saja je nak bergalak.. ek berlagak.. gua kan galak..
10. BBQ malam tu memang superb. Best btol BBQ tepi pool. Rugi la sesapa yang tak datang. Kambing golek siap tergolek lagi. Ayam udang ketam siput sedut kupang sume lengkap. Ain Fadzal selaku jemputan khas pun bukan main lagi makan siap 14 kali ulang. Itu baru Ain yang makan pun malu-malu.. korang bayangkan Pejal & Yaya makan cmne..huhuhuhuhu..Steak mcm kat Victoria Station tu..tebal & juicy..
Topot : Mat, aku makan ko xpe ke?
Amat : Takpe Pot.. aku dah berpinau mata tgk ko ni..
Ain : Peh...sedap gila kambing golek ni.. sayang Abg **a* sebab belanja Adik & Adikku..
Adik Ain : Sayang Abg **a* jugek..
Zairul : Tu flash jgn bukak tau..karang rosak gambar..
Wife Zairul : Dah blom ni..dh bleh bukak mata ke?
Aca : Gua bkn Ayahanda, gua bkn Abg Long tp melaka gua punya..
Wife Aca : Suke suke suke
Iki : Aku on diet ni.. bleh makan sosej je.. ehem..
Wife Iki : Ha! tu ada amek kambing ke tu?
Yaya, A'a & Mala tanpa Dewi.. tak lengkap korum.. tp klu Dewi ada Penchu mesti menggelabah
Apah : Ain..cpt la upgrade status mcm aku ni.. terima jela Abg **a* tu..
Wife Amat : Amat dulu xde adik angkat kan..
Aca : Ko tau bla bla bla bla...
Zairul : Boleh caya ke Aca cakap ni?
Iki : Aku layankan je ni..jaga hati member
Mala : Pejal camne dgn awek lama ko tu..si Aida?
Wife Pejal : Apa? Aida ek..
Pejal : Errr..err...
Yaya : Err err plak..dulu bukan dh bersanding ke..
Mala : Sorry la Pejal terlepas cakap
Husband Mala : U dulu takkan xde scandal kot..
Husband Mala : U dulu takkan xde scandal kot..
Wife Iki : Mana Ayah korang ni..pantang lepa je hilang..
Anak Iki : Ayah amek gmbr ni la Mama...
Wife Galak : Abg jgn makan byk sgt..nanti kenyang cpt ngantuk. Kol 12 kan..
Galak : Ish xpe..ngantuk kita tido kejap, pastu sambung balik...
Orang yang bakar BBQ tu kat tepi pool. Tak nampak dari angle sini
Anip : Gua dah biasa sgt la makan steak.. lauk lain xde ke?
Acara rebut kerusi
Penchu : Mehla makan..
Anak Penchu : Takmo..nak coklat APOLLO
Anak Penchu : Takmo..nak coklat APOLLO
12. Plan nak karok time BBQ tu tapi disebabkan karaoke set dia rosak, kami pun terpaksa cari plan B. Kita enjoy main bowling kat Mahkota Parade la. "Malam ni ada Karnival Sungai, tapi jangan risau, jalan clear sebab karnival kat sungai bukan kat jalan" - ulang lawak Aca.
Din : Karaoke rosak gua dancing kat sini jela..
13. Kita book 4 lane. Lane geng Paijo utk pro & lane geng Aca utk amatur.. hahahah. Iki confirm berbulu.
Wife Galak : Kenapa Abg pandang cmtu..
Galak : Abg kena tgk tempat dulu baru bleh serap tenaga..
Amat : Bam2 tepi.. Ayah nak tunjuk kat budak2 amatur tu cmne cara main boling yg betul
Paijo : Peh strike.. Macam ni la pro... kita memang team pro la..
Pekji : Gua tahap beginner pun tak jejak..buat2 mcm penat la takdela kena kutuk..
Adik Ain : Abg **a* amatur ke?
Iki : Alamak camne bleh ketepi plak ni.
Semua : Ko memang kayu la ki..
Topot : Pejal, ko jgn malukan Parit Karjo..
Pejal : Tgk tangan aku sket Pot.. sah2 memang strike. Tgn Juara ni..
Pejal : Ish..anak Amat ni menggangu tumpuan aku..
Wife Amat : Ganggu konon..aku yang siap kena jaga pun lagi byk point dr dia..
Wife Galak : Dah kol 12 ni... camne plan dgn Abg ni.. on ke tak...
Semua : Kitorang tau..ON kan..
Shai : Bleh adjust ni..
Adik Ain : Bluwekk...
Bambam : Ada Aku Kisah

Pejal : Ish..tolak tu tambah ni kali tu.. tak mungkin tak mungkin..
Topot : Nasib baik aku tak main..xde la malu Parit Baring..

Iki : Aku rasa mesin ni salah kira la.. Aku mana pernah lepas 100..
Galak : Ko pehal ki.. lain kali lwn gua kt Daiman la klu berani
Shai : Aku kalah?? Mustahil.....
Nasib baik kitorang percaya cakap Aca..
13. Game bowling habis dalam pukul 12.30 malam. Selepas masing-masing pulang ke bilik, ada jugak lah geng-geng yang keluar ngeteh.. yg ni takde gambar la sebab yang menulis ni pun x join..penat..
14. Pagi-pagi lagi Ketua Biro Surau dah kejut bangun subuh walaupun masa tu dah subuh dinosour. Kalau takde Ust Paijo, confirm lagi ramai yang tak bangun. Yela mood bercuti kan..
15. Member bujang yang dok JB tu kata nak datang pagi-pagi..tapi sampai ke tengahari dia tak sampai2 jugak.. takpelah, orang bujang memang banyak komitmen.. Orang lain yang dah beranak pinak ni tak banyak sangat komitmen..
16. Antara geng-geng yang lambat kuar breakfast ialah Pejal & Topot. Pejal mungkin sedang berusaha & Topot meneruskan usaha. Tapi masih tak dapat lawan pengantin baru la..
17. Pengantin Baru yang masih tak hilang inai lagi tu betol2 honeymoon. Kitorang risau jugak la buat nya jadi apa-apa ke. Dah panggil x nyahut, call x angkat.. bagi salam ramai-ramai depan bilik pun x jawab.. huhuhu betul-betul piling tu..
18. Elok je perut dah isi dengan nasik lemak, kitorang beriadah kejap la. Sume pun dah boroi kecuali A'a & Mala, so aktiviti pun light jela. Mana larat nak main bola padang besar beb.. Masa ni pun julung-julung kali jugak la tengok Abg Zek tendang penalti bola, Paijo digging bola tampar, Aca jadik keeper dan Iki setting bola.
19. Geng Pekji menang set 1st sebab dorang ngelat kira. Game 2nd pun hampir2 memang sebab trick yang sama. Tapi disebabkan Geng Penchu memang Star sume..so, orang kira ngelat pun dorang menang gak..
20. Shai & Anip masih lagi spike tak lepas net.
21. Kapten Topek yang tak dapat join sebab tugas yang tak dapat dielak sempat juga telefon bertanyakan khabar tentang reunion ini. Kalau dia join, confirm dia pun kena kutuk mcm Amat sebab anak dia lagi putih.
Paijo serve bola out of frame.. lepas la tuh..
19. Geng Pekji menang set 1st sebab dorang ngelat kira. Game 2nd pun hampir2 memang sebab trick yang sama. Tapi disebabkan Geng Penchu memang Star sume..so, orang kira ngelat pun dorang menang gak..
Geng2 Penchu yang kena tipu..
20. Shai & Anip masih lagi spike tak lepas net.
21. Kapten Topek yang tak dapat join sebab tugas yang tak dapat dielak sempat juga telefon bertanyakan khabar tentang reunion ini. Kalau dia join, confirm dia pun kena kutuk mcm Amat sebab anak dia lagi putih.
22. Lepas game volleyball yang masih hutang 1 set tu, kitorang main tarik tali pulak. Kalau before this Geng Pekji boleh main tipu, kali ni dorang mmg kena terima hakikat la yang team dorang tak power mana pun. Geng Penchu ada anchor yang tarik tali sebelah tangan pun dah menang.
Pejal : Korang ni, aku sebelah tangan je ni..
Pekji : Aku igt aku dah berat dah.. Pejal lg berat la..
Anip : Weh mana aci.. aku tak sedia lg ni..
Anip : Woi Zairul, anchor kt blkg la bkn kat dpn..
Zairul : Owh..aku igt aku kurus lg la..
Pekji : Bontot dh mcm Yaya kurus apanya..
Wife Amat : Laki I kuat tau..
Wife Zairul : Laki I lagi kuat..tgk la bontot dia besar..
Wife Pekji : Mana ada.. korang tgk lesung pipit sapa paling dalam dia la lagi kuat..
Wife Zairul : Laki I lagi kuat..tgk la bontot dia besar..
Wife Pekji : Mana ada.. korang tgk lesung pipit sapa paling dalam dia la lagi kuat..
Anak Anip : Papa kuat buli aku je..
Ain : Abg **a* sah-sah tak kuat..Abg ***j* kuat ke tak ek?
23. Abes beriadah tanpa kehadiran Galak, hampir semua pegi berendam kat swimming pool. Juga tanpa kehadiran Galak. Mana pergi la agaknya si Galak ni ek..
The next Ian Mat Thorpe
Iki : Ha camtula cara ikan berenang..
Pejal : Owh yeke, aku ni berenang pun timbul je.. belon byk sgt..
Zairul : Gua Ian Thorpe..
Penchu : IKAN!!
Hingga Akhir Waktu...
Inilah beranda yang Pejal tak jumpa tu.. punyalah besar bilik sampai tak jumpa pintu..
24. Majlis abes selepas semua makan tengahari. Time ni la baru dapat jumpa En. Galak & Isteri. Sibuk betul sepanjang hari. Terima kasih diucapkan kepada semua yang hadir :
1. Iki & Family (Selaku organizer yang tersangat bagus)
2. Aca & Family (Tuan Rumah yang cool)
3. Anip & Family
4. Pekji & Family
5. Topot & Family
6. Pejal & Family
7. Yaya & Family
8. Penchu & Family
9. Galak & Family
10. Amat & Family
11. Zairul & Family
12. Mala & Family
13. Shai & juga kepada pasangan dibawah kerana...
bagi mereka, hari mereka mungkin baru bermula..
Ain : Cak baaa.. sayang baby.. sayang Papa
Paijo : Ala manja Papa dua-dua ni....
Paijo : Ala manja Papa dua-dua ni....
Sekian.. jumpa lagi tahun hadapan / 2 tahun lagi di Limas Tiga..
Subscribe to:
Posts (Atom)















































